צילום מוצר אומנותי עם עדשת Tokina 100mm f/2.8 Macro

TOKINA 100mm Collins Ryàn

הצלם המקצועי, קולינס ריאן, מסביר מדוע הוא מעדיף צילום מוצר אומנותי על פני צילום מוצר ושגרתי, ועל הדרך סוקר (בפים השנייה) את עדשת המאקרו Tokina 100mm f/2.8 AT-X Pro 1:1 Macro.

להלן טעימה מתוך הסקירה:

“טוב, אני יודע מה זה צילום מוצר. אתם גם כן, כנראה, מדמיינים בראשכם על מה אני מדבר. לצורך ההסבר, יושב לו בחדר אדם עם מצלמה, תולה אותה על הצוואר (במקרה החובבני) או על חצובה (במקרים יותר מתקדמים) ופשוט מכניס לתוך ה- lightbox את המוצרים לצילום ומצלם מוצר אחר מוצר. יש כאלו שגם (אני נוטה להאמין שהרוב) מצלמים כשהמצלמה מחוברת למחשב כדי שניתן יהיה לעשות צילום סטאקינג (משמעותו: צילום בו המחשב מצלם תמונה אחת כשהפוקוס על חלק ראשוני של המוצר, ולאחר מכן עוד תמונה כשהפוקוס על חלק אחר של המוצר וכך הלאה עד שהמוצר כולו בעצם עבר תחת הפוקוס. לאחר מכן, התוכנה עורכת את כל התמונות הללו לתמונה אחת ויחידה בה כל המוצר הוא תחת פוקוס). די משעמם, האמת.

לרוב, הרקע יהיה לבן והתמונות יהיו חדות, אך…. משעממות. זה עתה אמור להזכיר לכם שאתם מצלמים דברים משעממים. העניין בצילום שכזה הוא לרוב לא כל-כך גדול. אמנם מהבחינה של כסף לכיס – יש. אבל האם זה מה שאתם כאוהבי אמנות או אפילו כאמנים מביאים לצילום שלכם? האם זה הסגנון שלכם שאתם באמת רוצים להראות ולחתום עליו? במלים אחרות: האם בשביל זה פניתם לצילום?!

אם התשובה היא כן, בואו ניפרד לשלום כבר כאן וניפגש במאמר או הסקירה הבאים. צילום שכזה הוא ככול הנראה מהסיבות האחרות. זה איננו צילום אמנותי. זה צילום לצורך הצילום (והמשכורת שאיתו, ותו לא). מזכיר לי את אותם צלמי פורטרייט המצלמים את אותן פוזות עם כל מודל, ולעתים רחוקות משנים סגנון, כך גם צילום המוצר בסגנון האמור מעלה. הכול כל כך גנרי.

עכשיו, צילום מוצר אמנותי הוא דבר אחר לחלוטין! אנחנו לא מדברים בכלל על ה-old school הזה. ממש לא. אני כאומן פיתחתי לעצמי סגנון אומנותי שונה בכל תת-תחום של צילום. הן פורטרייטים, הן ארכיטקטורה, וגם לצילום מוצר, כן”.

לקריאת הסקירה כולה, לחצו על הלינק הבא: סקירת עדשה מאת קולינס ריאן

למידע נוסף על העדשה המדהימה לחצו: Tokina 100mm f/2.8 AT-X Pro Macro

  • קרדיט לתמונה: הצלם המקצועי Collins Ryàn