סקירה לעדשה Tokina 100mm f/2.8 AT-X Pro 1:1 Macro

tokina_100MM_collin_rian

הצלם המקצועי, קולינס ריאן, סקר את העדשה Tokina 100mm f/2.8 AT-X Pro 1:1 Macro. מה שמיוחד בסקירת המוצר של קולינס ריאן הוא שהיא פשוטה, מובנת לכל ונעימה לקריאה.

קולינס נמנע בכוונה תחילה משימוש בתיאורים טכניים כבדים, מספרים וטבלאות, כך שהסקירה “תדבר” ותהיה מובנת לכל צלם באשר הוא – החל מצלמים מתחילים בתחילת דרכם וכלה בצלמים מקצועיים המתמצאים יותר בנבכי המדע.

להלן טעימה מתוך הסקירה:

“הבטחתי להימנע בכתיבה בסקירות שלי בכל איזכור של מספרים, סטטיסטיקה, פיקסלים, טבלאות או כל דבר מטורף ומשעמם אחר. לפיכך, אני שואף להגיע אל כל צלם שם – הן אל אותם טירונים והן של אלו היותר מתמצאים בנבכי המדע. אחרי הכל, באמת ובתמים, מה שבאמת חשוב לנו הוא שאנחנו נרכוש כלים נהדרים בעבודה שלנו (עם עדיפות לשלם כמה שפחות). עכשיו, אחרי שאמרתי את זה, אני רוצה ברשותכם לסכם את המאפיינים הכלליים וכיצד הטוקינה 100mm AT-X Pro משתלבת להפליא לצרכים התובעניים שלי:

1) עדשת צמצם מהירה: כן, זה בכדי שאוכל להפיק את אותו טישטוש ברקע (“Bokeh”) בכדי שגיבור התמונה יבלוט היטב. כאן, עם העדשה הזו, הבוקה הזה הוא אלוהי! העדשה לוקחת את גיבור התמונה ומסביבו טישטוש קרמי. זה מדהים ואני בטוח שגם ובעיקר צלמי סטודיו יחסירו פעימה בלב רק מלראות את התוצאות של העדשה הזו. אני בעיקר אוהב לצלם בטווחים של 2.8-f/5.6

2) מיפתח גדול (עדשה מהירה): אני גם צריך במיוחד את הצמצם להיות רחב מספיק במצבים בהם האור הזמין הוא נמוך כמו רוב הצילומים ברחוב בהם אני משתמש באור השמש או השמיים.

3) עדשה קלה מספיק לצילום ידני: אם תיזכרו לרגע את מה שכתבתי לעיל על עדשת ניקון
Nikkor 80-200mm F / 2.8 D, אחת הבעיות העיקריות שלה היא המשקל. היא כ-ב-ד-ה. היא עבה בצורת חבית עשויה מתכת משוריינת כמו של טנק. מאידך, טוקינה הזו היא עדשת פריים מקובעת על 100מ”מ בה המשקל ממש לא מהווה בעיה. היא קלה, חזקה וכייפית לכל כף יד – הם גברית והן נשית. בואו רק נסכם שהיא לא הולכת ללחוץ על חוליות הצוואר שלכם, אז תמשיכו לעמוד זקופים.

אתם יכול לשים את העדשה הזו גם לסנסור מלא (מצלמה מיקצועית) Full Frame, וגם למצלמות פחות מקצועיות עם סנסור מוקטן מסוג APS-C שלמען האמת קרוב לוודאי שרוב אלו עם מצלמות ניקון משתמשים כרגע. רק חשוב לומר שלגבי מצלמות ניקון עם סנסור מוקטן, אם המצלמה שלכם היא אחת מסדרת 5XXX או 3XXX שהינן סדרות המותאמות בעיקר לצלמים מתחילים, הפוקוס האוטומטי של העדשה לא יפעל כראוי מאחר ובסדרות הללו אין מנוע בגוף המצלמה. מאידך, במצלמות מתחילים שכאלו צילום עם פוקוס ידני ניתן יהיה בהחלט לעשות. בסדרת 7XXX החצי מקצועית ניתן לצלם עם פוקוס אוטומטי. התמונות בסקירה זו צולמו כולן מסדרה זו, על ידי, עם מצלמת ניקון D7200.

4) מיקוד (פוקוס) חד: הדבר נכון כאשר אני מכוון על נושא הפריים שהוא אדם או אנדרטה. כפי שהוסבר קודם לכן, אחרי שאני בונה את ההרכב בראש שלי, אני צריך את העדשה כדי לאפשר לי לתפוס את הרגע המדויק שבו האובייקט עושה את הפעולה. לפעמים זה יהיה שבריר של שנייה. חשוב שהעדשה תתיר לכם להתמקד על המיקום הנכון במהירות ובחדות יוצאת מהכלל. הטוקינה הזו מאפשרת את הפעולה באופן מעורר השתאות!”

 

לקריאת הסקירה כולה, שהיא אגב המלצה חמה שלנו, לחצו על הלינק הבא: סקירת עדשה מאת קולינס ריאן

למידע נוסף על העדשה המדהימה לחצו: Tokina 100mm f/2.8 AT-X Pro Macro

 

  • קרדיט לתמונה: הצלם המקצועי Collins Ryàn